Strona główna » Też to robisz w nocy? Anna Lewandowska podpowiada jak tego uniknąć

Też to robisz w nocy? Anna Lewandowska podpowiada jak tego uniknąć

Osoby cierpiące na syndrom nocnego jedzenia „Największą ochotę mają w szczególności na słodycze i produkty wysokokaloryczne. Kolejnego dnia zazwyczaj pomijają śniadanie, pozostałe posiłki są nieregularne, często niezbilansowane zarówno pod względem wartości odżywczej jak i makroskładników, a stąd już prosta droga do nieprawidłowych nawyków żywieniowych i powikłań metabolicznych”

Anna Lewandowska

Powodów pojawienia się owego syndromu może być kilka. Jednym z nich jest, jak wskazuje trenerka, stresujący tryb życia. „Jeśli jesteś osobą intensywnie pracującą, obarczoną dużą ilością stresu, to często właśnie wieczorem dopada Cię stan rozładowania napięcia. Kiedy jednym wystarczy długi prysznic i dobra muzyka, inni wspomagają się jedzeniem, wyciszając emocje. To ono kojarzy się z czymś miłym, bezpiecznym i przyjemnym”

Anna Lewandowska

„Jak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Karoliny Północnej, osoby jedzące niezdrowo w godzinach wieczornych i nocnych częściej niż inne informowały o złym samopoczuciu następnego dnia: zarówno psychicznym, w tym poczuciu winy, jak i fizycznym. Niezdrowe jedzenie nocą było subiektywnie oceniane jako „niezdrowe” przez samych uczestników i jak podają, miało wpływ również na to, w jaki sposób pracowali kolejnego dnia. W następstwie wieczornej uczty byli często mniej pomocni dla współpracowników i trzymali się na uboczu podczas obecności w pracy”

Anna Lewandowska

„Planujcie posiłki i jedzcie regularnie! Postarajcie się ustalić pory posiłków, dopasowując je do swojego planu dnia. Zaplanujcie przerwy w pracy, czas na zakupy i gotowanie. Nie spieszcie się! Tak, wiemy, czas to pieniądz, ale jedzenie w pośpiechu to gorsze trawienie i mniejsza przyjemność, a tym samym niższe poczucie sytości, większe ryzyko przykrych objawów ze strony przewodu pokarmowego (zgaga, wzdęcia, bóle brzucha) i gorszy nastrój. Nie róbcie zapasów! W domu nie chomikujcie słodkich i słonych przekąsek, czy niskiej jakości produktów, po które możecie sięgnąć w czasie nocnego napadu jedzenia”

Anna Lewandowska

„Metodą małych kroków dojdziecie do celu. Jeśli Wasz problem trwa latami, to nie wahajcie się zasięgnąć porady lekarza czy psychologa”

Anna Lewandowska

Powrót

Dołącz do naszych darczyńców